Pozycjonowanie

seo

Dzięki pozycjonowaniu nasza firma ma szansę na większą liczbę klientów, a co z tym idzie na lepsze zarobki. Strona internetowa to wspaniała reklama w Internecie. Aktualnie praktycznie każdy człowiek najpierw szuka informacji w sieci...

Optymalizacja

optymalizacja

Pierwszą i podstawową czynnością od jakiej powinniśmy zacząć zanim zaczniemy na dobre pozycjonować naszą stronę internetową jest oczywiście odpowiednia i poprawna optymalizacja...

Marketing w sieci

marketing

Marketing internetowy pozwala nam dotrzeć do znacznie większej ilości ludzi, dzięki swojej ogólnodostępności na świecie. Marketing internetowy to głównie przeróżne formy reklamy...

Promowanie strony

promocja

Zdarza się często tak, że po tym jak wykonamy swoją pierwszą stronę(lub ktoś ją nam wykona na zlecenie) często nie mamy pomysłu jak sprawić, aby trafiła ona do szerszej grupy ludzi...

Precle

Blogi zwane preclami, czy też Presell Page to nic innego jak skupiska setek artykułów na przeróżne tematy, które dodają webmasterzy. W takich artykułach zazwyczaj wstawiane są linki do stron, które pozycjonują, oczywiście linki opatrzone są odpowiednim anchor tekstem. Pozycjonowanie za pomocą precli jest bardzo popularne, gdyż nie wymaga wielkiego nakładu pieniędzy ani sił. Zamawiając artykuł do precli liczy się z tym, z artykuł będzie tani i niekoniecznie merytoryczny. Ważne aby zawierał te słowa kluczowe o jakie nam chodzi. Blogi Presell Page w znakomitej większości są oparte o skrypt WordPress, z kilkoma pluginami ułatwiającymi indeksacje i pozycjonowanie. W SEO świecie przyjęło się , że Google lubi linki które „owinięte” są jakąś ilością tekstu więc precle to jedna z podstaw wykorzystywanych do pozycjonowania w dzisiejszych czasach.

Jako że konstruowanie stron presell jest w gruncie rzeczy łagodną formą oszukiwania wyszukiwarek (chodzi przecież o to, żeby to naszą stronę zaindeksowano wyżej, a nie stronę konkurencji), firmy zajmujące się programowaniem wyszukiwarek wydały coś w rodzaju nieformalnej wojny preclom. Jako że w gruncie rzeczy powielają one informacje już dostępne w internecie, nie są tekstami wartościowymi i często są uważane za sieciowe śmieci.

Lider rynku wyszukiwarek internetowych, Google, co jakiś czas udoskonala silnik swojego produktu, wprowadzając również inne modyfikacje jakościowe. Jedną z nich jest stałe udoskonalanie kodu, tak, aby w wynikach wyszukiwania rzeczywiście pokazywały się strony, które użytkownik chce wyszukać, a nie takie, które za pomocą sztuczek wypromowano.

Wojna ta ma oczywiście również swoje oblicze po drugiej stronie. Wraz z coraz większym zaawansowaniem algorytmów Google, nastawionych na unikalne treści, rośnie pomysłowość osób zajmujących się pozycjonowaniem.

Niestety aktualnie sprawa wygląda tak, że Google najwyraźniej prowadzi w tej wojnie, ponieważ ostatnie zmiany w silniku wyszukiwarki wymogły na tworzących precle (zwłaszcza w przypadku tekstów z synonimami) postawienie na większą oryginalność.